Èxit educatiu

  • TEA (Tallers d’Estudi Assistit). Aquest projecte ofereix als estudiants de secundària amb més dificultats un espai per millorar les competències relacionades amb l’estudi i el treball escolar, de manera que augmentin les seves possibilitats d’èxit escolar.
  • Projecte Cruïlla, amb l’objectiu d’apropar als/les joves amb baix rendiment i motivació pels estudis al món professional per així construir un projecte de vida formatiu a llarg termini.

El projecte Cruïlla dura dos cursos i es destina als alumnes de 3r i 4t d’ESO. Treballa les competències i les motivacions dels joves amb alta probabilitat d’abandonar l’escola prematurament, construint un projecte de vida amb sentit i iniciant reflexions serioses al voltant de l’itinerari personal i el món laboral. Es fan activitats d’orientació, visites a empreses (3r) i estades en empreses a 4t, així com diverses activitats comunitàries que permeten als joves anar construint itinerari i projecte de manera vivencial i directa.

Es du a terme als dos centres de secundària des del curs 2000-2001. Durant els cursos 2014 – 2015 i 2015 – 2016 aquest projecte s’ha ampliat amb la col·laboració entre l’Ajuntament de Badia del Vallès i el Consell General i centres educatius de Paris-Saint Denis a França i l’Ajuntament i centres educatius de Landkreis Anhalt-Biltterfeld a Aemanya. A l’àmbit local també hi participà el Consell Comarcal. Aquesta col·laboració s’emmarca en els programes de col·laboracions estratègiques Erasmus+.

  • Programa de Formació i Inserció (PFI) del perfil professional Auxiliar de comerç i atenció al públic. El curs 2014 – 2015 s’ha iniciat aquest PFI amb vocació innovadora i voluntat de acompanyar als joves participants a la tornada al sistema educatiu.

Aquest programa va destinat a joves de 16 a 21 anys que no han obtingut el graduat en ESO. Consta de 1000 hores, 180 de les quals són formació en centres de treball. La seva durada és d’un curs escolar.

  • Promoció de la cultura emprenedora dins els centres escolars. Des del curs 2013-14 i en col·laboració amb el COPEVO (Consorci per l’Ocupació i Promoció Econòmica del Vallès Occidental) s’ha assessorat i donat suport als centres en el desenvolupament de l’assignatura optativa Emprenedoria a tercer d’ESO.
  • El Programa Campus Ítaca (programa socioeducatiu per alumnat de secundària) té l’objectiu d’animar els alumnes a continuar estudiant després d’acabar l’etapa d’ensenyament secundari obligatori. El perfil d’alumnat al qual va adreçat és el d’estudiants amb bons resultats acadèmics que per diferents motius no es senten atrets per l’opció de continuar estudiant.

Campus Ítaca

  • Reconeixement dels esforços dels joves a través dels premis a l’excel·lència. Aquests premis s’atorguen anualment als nois i noies de Badia amb els millors expedients acadèmics obtinguts a la secundària obligatòria i el batxillerat, i millor trajectòria als cicles formatius de grau mitjà. També, es lliuren dues mencions especials a la superació personal.

Aquests premis volen impulsar el valor de l’esforç tot destacant i visibilitzant als millors estudiants, perquè serveixin de model per a la resta de companys i companyes. Es persegueix també millorar el rendiment acadèmic dels estudiants gràcies a la motivació extra dels premis.

Aquests premis consten d’un diploma en reconeixement de la seva excel·lència i un xec per valor de 200 euros per ajudar la continuació dels estudis.

  • Anualment es convoca el Certamen Minerva amb el qual el Departament d’Ensenyament i els Ajuntaments dels municipis participants (Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Polinyà i Sentmenat) volen potenciar i reconèixer els treballs de recerca dels alumnes de 2n de batxillerat relacionats amb les arts, les ciències de la naturalesa, de la salut i del medi ambient, les ciències socials, les humanitats, les llengües, l’educació física, les matemàtiques i la tecnologia.

Certamen Minerva

  • Les famílies són un element clau per a la millora de l’èxit escolar, per això es porta a terme L’ASEF (Projecte d’acompanyament al suport educatiu de les famílies), un espai de trobada i reflexió amb les famílies de 6è i 1r d’ESO sobre temes d’acompanyament escolar.
    En aquestes trobades es treballen temes com: hàbits i condicions d’estudi, com les famílies poden ajudar a que als seus fills i filles els vagi bé l’institut, la importància del treball escolar i de la construcció, per part de cada jove, d’un itinerari educatiu, la millor comprensió els nois i noies en aquest moment de canvi, la transició de l’escola primària a la secundària, el projecte professional, etc. També es treballen tècniques pràctiques per a acompanyar els fills i filles en l’estudi.

Un pensament sobre “Èxit educatiu

  1. Retroenllaç: Comencen les activitats del projecte Europeu FYEVB | Cultivem l'Educació a Badia del Vallès

Deixa un comentari